life in oslo

Nu när vi är på skilda spår så tänkte jag skriva lite om hur jag har det här i Oslo. Böjar med jobbet på GET AS där jag jobbar som salgskonsulent (med andra ord säljare). Jag jobbar inte som telefonsäljare utan är ute i olika områden och knackar dörr. Det är faktiskt inte så tråkigt som det låter. Jag bestämmer mycket själv när det gäller planering av det mesta t.ex. möte med kunder. Det betyder att jag ibland kan ha en arbetsdag som ser ut som följande: Möte 14.00 med de andra säljarna efter det sitter vi och ringer och boka lite möten och försöker få sålt lite. Sen vid 16-tiden så drar vi ut på "fält" som det heter här och knackar lite dörr. Ju mer möten desto större chans för många kontrakt. Får jag då, kanske 4, 5 kontrakt jag kan åka hem några timmar tidigare än vad jag egentligen ska vara ute (arbetstider 13.00-21.00) man måste liksom har något att visa när man kommer tillbaka till kontoret. Det är riktigt nice :) Sen finns det potential att tjäna mycket pengar. Än så länge har jag inte nått så stora summor med det kanske kommer någongång..

Har även en egen firma bil som jag kan använda när jag vill och det bästa GET betalar! :)




♦ This is the car who takes me wherever i want, whenever i need :)



Här är bilen igen med min kollega och vän Morgan Sundgren, sooft som fan :)

Mer om livet i oslo kommer..

♦ Stay black

JJE


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0